Avrupa’da 7-8 gecelik 2 tur önerisi

Merhabalar,

Bugün size uzun uzun bir yerden bahsetmeyeceğim. Biraz geçmişe gideceğim. Yurt dışı tatilinize nereden başlamak istediğinize karar vermeniz için belki küçük fikirler sunabilirim diye düşündüm ve bu kısa kısa bilgiler sunduğum içeriği hazırlamaya karar verdim.  Siz de daha detaylı bir şeyler eklemek isterseniz yorum kısmına yazabilirsiniz.

Hazır vize almışken tek ülke ile yetinmeyenlere gelsin…

PARİS & BENELÜX( FRANSA-ALMANYA-BELÇİKA-HOLLANDA-LÜXEMBURG)

HOLLANDA

Özgürlükler ülkesi!

İlk seyahatimizde ETS Tur’un Paris & Benelüx rotasını seçtik. Harika bir seçim olduğunu düşünüyorum. Özellikle; ilk defa yurt dışına çıkacaklar için. 7 gece 8 gün olan program Hollanda’dan başladı ve 3 günü Amsterdam’da geçirdik. Amsterdam, Avrupa’nın en keyifli şehirlerinden biri. Kanalları, müzeleri,eğlence yerleri, kafeleri ile oldukça ünlü. Ayrıca Hollanda’da bulunan ve balıkçı kasabaları olan Marken ve Volendam’ ı gezdik. En çok da bu kasabaları sevdim. Peynirleri ile ünlü Edam’da peynirin yapılış süreçlerini izleyip, tatma fırsatı bulduk.

Gezilecek yerler;

Amsterdam’da;  Dam meydanı, Red Light’ı gezmeyi, kanal turu yapmayı ihmal etmeyin! Gezilecek yerleri arasında; Van Gogh Müzesi, Vondel Park, Heineken Experience, Anna Frank’ın Evi bulunyor. Buralar gidip de görmeden dönmeyeceğiniz yerler. Dam meydanı; Amsterdam’ın en turistik, gözde yeri. Yemek yiyip, alışveriş yapabileceğiz birçok mekan bulunmakta.  Hediyelik için de kasabalarda bulunan dükkanlar daha uygun fiyatlı oluyor. Porselen çarıklar ve yel değirmenli objeler buranın klasik hediyelikleri. Lale bahçelerini gezip, kokularını içinize çekin! Gezilecek bir başka yer de bizim Miniatürk gibi olan Madurodam. Burayı gezerek Hollanda’nın önemli noktalarının minyatürlerini görebilirsiniz.
Tur’un ekstra programları ilginizi çekmezse şehri tanıtan haritalı el kitapçıklarından alıp kendi programınız yapabilirsiniz.

Digimax A50 / KENOX Q2

Bu değirmenler Amsterdam’ın dışında bulunuyor ve ev olarak kullanılıyor. Bence yaşayanlar çok mutsuzdur. Düşünsenize günde yüzlerce kişi evinizin resimlerini çekiyor.

Madurodam'da Schipol havaalanı minyatürü

Madurodam’da Schipol havaalanı minyatürü

Hollanda laleleri

Digimax A50 / KENOX Q2

Marken ve Volendam’dan bir kaç kare

Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2

FRANSA

Bir sonraki durak Fransa. İki gece Paris’te kaldık ve oldukça yoğun bir programla Disneyland’a dahi gittik. Böyle uzun ve farklı ülkeleri ilk defa gezecekseniz bence turla gitmek çok daha faydalı oluyor. Hiç bilmediğiniz bir yerde sizin için her şey hazır. ikinci defa kendiniz gidebilirsiniz tabii… Biz daha sonra ayrı bir Disneyland programı yapmıştık 3 gecelik. Zaten 1 gün asla yetmiyor, biz 2 tüm günü orada geçirip 1 günü de tekrar Paris’e ayırdık.

Gezilecek yerler; Louvre  müzesi, Ressamlar Tepesi, Seine Nehri, Zafer Takı, III. Alexandre Köprüsü, Eyfel Kulesi, Notre Dame Katedrali, Şanzelize caddesi ve Disneyland. Disneyland’ta çocuklar gibi eğleneceğiniz garanti belki de onlardan daha fazla;))
Eyfel kulesinden Paris’in eşsiz mazarasını seyredin ve Seine nehrinde yapılan turlara katılıp bir de nehir üzerinde şehri gezin!

Şanzelize caddesinde yemek yiyin, kahve için ama alışveriş yapmak için biraz kesenin ağzını açmak gerek;)

Ressamlar tepesine çıkan yolda sağlı sollu uygun fiyatlı hediyelik dükkanları bulabilirsiniz.

Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2

ALMANYA

Bir sonraki durak Köln oldu. Burada sadece şehir gezisi yaptık ve akşam üzeri Belçika’ya doğru yol aldık. Katedral gezdirilip serbest zaman veriliyor. Siz de bu arada ister nehrin kıyısında yemek yiyin, ister alışveriş yapın. Ünlü alışveriş caddelerinden  biri  olan Hohe Strass’te gezin. Katedralin karşısında da bir sürü hediyelik alabileceğiniz yerler bulunuyor. Bir yerlerde yemek yemeye gittiğinizde mutlaka sizi bir Türk garson buluyor;)) Nehir kenarında güzel restoranlar bulabilirsiniz.

Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2

BELÇİKA

Bir diğer durak Brüksel. Burada da 1 gece konakladık. Grand Place Meydanına geldiğinizde gezilecek tüm yerleri görebiliyorsunuz. Burada harika restoranlar bulabilirsiniz. Tencerelerde getirilen soslu midyelerinden tatmadan dönmeyin! Brugge gezisine mutlaka katılın bence en güzel yerlerden biri.

Belçika denilince akla ilk gelenlerden biri elbette çikolatadır. En güzel hediye..

Brugge, Belçika’da Flaman bölgesinin en büyük şehridir. Unesco Dünya miras listesinde de yer alır. Tur yerine kendiniz Belçika’ya gelirseniz de mutlaka günü birlik olarak Brüksel’den buraya gelmenizi tavsiye ederim. Araç ile 1 saat 10 dakika kadar. 100 km civarında.

Brugge çok güzel değil mi?

Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2Digimax A50 / KENOX Q2

LÜKSEMBURG

Son gecemiz Lüksemburg’da idi. Gündüz şehir gezisini yaptık zaten oldukça küçük ama güzel bir ülke. Her yeri yürüyerek gezebilirsiniz. Gece çıkmak isterseniz de ana tren garının karşısında birçok kafe, bar bulabilirsiniz.

Gezilecek yerler; Adolphe Köprüsü,  Bock Casemates, Büyük Dük Sarayı

Trafiğe kapalı en uzun alışveriş caddesi ;Esch-Sur-Alzette

Geziden Notlar; Hollanda, bu gezide en çok aklımızda kalan ülkeydi. Marken ve Volendam’ın eşsiz manzarası, insana o anda ”dönmek istemiyorum” dedirtecek kadar güzeldi. Sanırım bir de aynı hissi Brugge ‘de yaşadık. Elbette gittiğimiz her yer güzeldi ama buralar bir ayrı güzeldi. Burada programı bizim için ETS yapmıştı o yüzden elimizde harita, oradan oraya konuşturmak zorunda kalmadık. Disneyland biletlerimiz önceden ayrıltılmış ve sıra beklemememiz için rezervasyonlar yapılmıştı. Eyfel kulesine, o kadar kalabalıkta  biz hiç sıra beklemeden girmiştik. Business class gibi;)) Neresi ucuz, neresi pahalı, nereden ne alabiliriz, rehberler her şeyi anlatıyor. Şanslıydık ki harika bir rehberimiz vardı. Çok memnun ayrıldık turdan. Bence böyle programlarda tur çok rahat oluyor. Bir de bu işin tarih kısmı var. İyi bir rehberiniz varsa çok detaylı bilgiler anlatıyor. Kısacası uğraşmak istemiyorsanız kesinlikle tur programlarını tavsiye ederim.  Bu turu 2008 yılında yapmıştık. Firmalar tur programlarında değişiklik yapmışlar. Ama yine de göreceğiniz yerler ana hatları ile aynıdır diye düşünüyorum.

Aşağıdaki linlkerden tur programlarına bakabilirsiniz.

İSVEÇ-NORVEÇ-DANİMARKA  8 gece 9 gün

Oraya mı, buraya mı gitsek derken baştan  hiç aklımızda olmayan bu programı yapmaya karar verdik. İyi ki de vermişiz. Yoksa Norveç Fiyordlarının muhteşem manzarasını görmekten mahrum kalacaktık.

DANİMARKA

Turumuz Danimarka’dan başladı o zaman, sanırım şimdi İsviçre’den başlatıyorlar. Biz bu turu 2013 yılında almıştık.  Kophenag’da  3 gece konakladık. Bu arada bol bol gezme fırsatımız oldu. İlk Önce sizi Deniz Kızı heykelini görmeye götürüyorlar. Şehir gezisinden sonra serbest zaman bırakıyorlar.  Şehrin ortasında kalan Tivoli bahçesine gittik, oldukça keyifli bir yer görmenizi tavsiye ederim. Bizim gittiğimiz dönem Halloween Day konsepti vardı. Özellikle kaliteli restoranların bulunduğu bu mekan gece hayatı ile de ünlüymüş! Mutlaka kanal gezisi yapmanızı tavsiye ederim her yeri görüyorsunuz bu şekilde. NyHavn denilen yere gidip gezin, yemek yiyin.  Bu seyahatte ekstra turlardan Fiyort turunu aldık sadece. Onun dışındaki zamanlarda sora sora  elimizde kitapçıkla bol bol gezdik her yeri. En çok zamanı Lego mağazalarında geçirdik diyebilirim. Zaten bu geziden sonra Billund Legoland’e gitme kararı vermiştik.

Avrupa gezilerimiz arasında en çok bisikleti burada gördük sanırım. Hem de bebek arabalılarından 😄 Bu arada çantanızda küçük bir şemsiye bulundurmanızda fayda var.

Gezilecek yerler;

Cristiansborg Palace, The Town Hall, Tivoli görülecek yerler arasında. Bunun dışında bir sürü tur var; Red,Green, Blue, Yellow isminde her biri farklı noktalardan geçerek gezdiriyor. Genelde hotelden bilgilendirici kağıtlar, haritalar veriyorlar zaten. Vaktinize göre nereyi gezmek isterseniz karar verirsiniz.

Daha sonra buradan gemi ile Norveç’e geçtik. Tabii geceyi denizin üzerinde geçirme fikri canımı sıksa da 1 gece sıktım  dişimi ama uyuyamadım. Bu arada cruise gemisi, yani hotel gibi denizde olduğunuzu hissetmiyorsunuz. Benim ki tamamen psikolojik çok Titanik seyretmekten olsa gerek;))

20131012_12083620131012_12472120131012_13523020131012_13524620131013_14152520131013_14511520131013_15145120131013_15183420131013_16002520131013_16002920131013_160248

NORVEÇ

Doğası muhteşem ülke! Oslo’da şehir gezisi ile başladı program. Muhteşem heykellerin bulunduğu Vigeland Park açık hava heykel müzesini gezdik. Kendiniz giderseniz de mutlaka burayı programınıza koymalısınız derim. Viking kasabasında müze gezisi yaptık. Ve Norveç’te mutlaka görmeniz gereken yer olan Flam’a geldik. Buraya Oslo’dan 5 saatlik otobüs yolculuğu ile ulaştık. Hayran kalacağınız bir manzara var. Tekne ile Fiyordların arasında geziyorsunuz. Fiyort, denizin buzul vadilerini basması sonucunda oluşan ve çoğunlukla iç kesimlere kadar sokulan; ince, uzun, genellikle çok derin ve kenarları çok dik körfez demek. Aşağıda resimlerini göreceksiniz eminim siz de hayran kalacaksınız bu güzelliğe. Burada bol bol somon yiyebilirsiniz oldukça lezzetli. Bu arada biz Ekim ayında gittik ve 2 dereceleri gördük. Ben bunu düşünerek yanıma termal kıyafetler almıştım. Size de tavsiye ederim. Kış aylarında giderseniz Tromso şehrine gidip Kuzey ışıklarını görebilirsiniz. Hava açık, yağışsız ve soğuk olmalıymış. Nasa’nın polar ışık haritasından bakabiliyormuşsunuz. Aralık-Ocak en uygun aylarmış görmek için. Maalesef biz göremedik.

Vigeland Park

20131016_14315220131016_155946

20131016_163300

İSVEÇ

Sıra Stockholm’e geldi. Burası şehir görseli olarak bu 3 başkent arasında bizim en çok beğendiğimiz oldu. Şehir düzeni, renkleri, canlılığı gerçekten çok güzel bir atmosferi vardı. Burada old town dedikleri Gamla Stan meydanı var. Mağazalar, alışveriş,yeme içme mekanlarının bulunduğu canlı bir yer. Drottningholm Sarayını görebilirsiniz. Biz turdan ayrı gezebilmek için küçük şehir kitaplarından almıştık içinde haritalar da vardı. Bizim oldukça işimize yaradı.

Gezilecek yerleri; 1.Gamla Stam, 2.Skeppholmen City  3.Östermalm 4.Djurgarden 5. Kungsholmen and Södermalm

Tabii bu üç ülke diğer gezdiklerimizin arasında en pahalılarıydı. Eee tabii zangin ülkeler;)) Aman cebinize dikkat diyelim o zaman;))

20131018_09500120131018_10535520131018_11393320131018_11395320131018_11494420131018_14021720131018_14053320131018_140556

Aklımda kalanlardan aktardıklarım bunlar, isimleri hatırlamak için aldığım el kitaplarından yararlandım elbette;)) Keyifli tatiller diliyorum, umarım siz de seversiniz buraları. Belki turlardaki yeni rotaları da görüp alta yazıp bizi aydınlatırsınız.

Bu arada Norveç ile ilgili harika bilgiler bulabileceğiniz, bir site tavsiyem olacak. Sadece Norveç değil bir sürü harika yer gezmiş, muhteşem fotoğraflar çeken Sevgili Burcu Başar’ın sitesi;         http://tr.bizarrejourneys.com/         instagram hesabı: bizarrejourneys Eminim çok beğeneceksiniz!