Adana- Mersin Gezisi

Herkese merhaba, uzun bir aradan sonra bu defa Adana-Mersin gezi yazımı yazıyorum.

19 Mayıs’ta katılacağımız düğünü bahane ederek 2 gece 3 günlük (çocuksuz)bir program yaptık. Gün gün neler yapmışız anlatacağım. Gitmeyi düşünüyorsanız size de fikir vermiş olurum belki;))

Öncelikle; sabah erken gittiğimiz için şöyle güzel kahvaltı edebileceğimiz bir yer aradık. Daha önce bize tavsiye edilen Karaisalı yolundaki Eko Tepe’ye vardık. Arabayı parkettiğimiz yerden bakınca burada nerede mekan var, burası kapalı galiba gibi yorumlardan sonra içeri doğru yürümeye karar verdik ve o gizli bahçeyi bulduk. Girişte sizi hemen dut ağaçları karşılıyor. Nasıl güzel renkleri pembesi, siyahı… Her şeyin organik olduğu bu harika bahçede doğal bir kahvaltı yapıp, tekrar yola koyulduk. Herkesle sohbet eden çok kaliteli bir sahibi var. Tek tek anlattı yaptıklarını, nasıl doğal ürünler yetiştirdiklerini. Keyifli bir mekan, kahvaltı saatiniz oldukça uzayabilir burada.

Adana’da ne yapılır?

İnanın biz de sorduk durduk ne yapılır diye. Burada durmadan kebap ve ciğer yenir. Sanki hiç bir yerde yokmuş gibi 3 er saat arayla yemeğe gidilir, kıtlıktan çıkmışcasına yenir.😄

Gezilecek yerleri; Kazancılar Çarşısı

Burası tarihi bir çarşı olup birçok ürünün imalat ve satış yeri. Bakırcılar var ama cumartesi 4 e kadar açık, pazar da kapalı. Onun dışında tespih dükkanları çok fazla, ahşap sandıklar bulabilirsiniz şık ve el yapımı ahşap takı kutuları alabilirsiniz. Şık el yapımı nargile şişeleri bulabilirsiniz. Cezerye, lokum alabilirsiniz. Yani pek gezilecek bir yeri yok aslında. Sanayi havası var bu çarşıda. İçinde kebapçılar, ciğerciler var. İnsanlar sabah kahvaltıda bile ciğer yemeye geliyorlarmış. Kime sorsak bu çarşıyı tavsiye etti. En iyi kebapçılar burada yetişirmiş. Ciğerci Mehmet’in ciğerlerini beğendi bizim beyler. Sonraki gittiğimiz yerlerde hep bir kıyas yaptılar en iyi buradakiymiş. Sokak aralarına atılmış masalalarda ciğer, kebap yediğiniz mekanlar buralar.

Merkezde Bedo Kebap var ona gittik gayet lezzetliydi. Fiyatlar çok uygun. Bir de oraa yaşayanlara sorduk, Birbiçer’i tavsiye etti bence kebabı çok lezzetliydi. Dediğim gibi hep yedik😄

Taş Köprü

Tarihi bir diğer yeri olan bu köprü MS 384 yılında yapılmış araç trafiğine açık en eski köprüymüş. Tabii şu an trafiğe kapalı. 3 dakika yetiyor oraya üzerinde bir iki resim çekiyorsun o kadar. Doğa olarak çok güzel! Bir defa sokakları,caddeleri çok geniş ferah ferah. Yol kenarlarında turunç ağaçları dolu bir de adını bilmediğim mor ve pembe çiçekliler… Ayrıca çok sakin bir şehir hep mi böyle yoksa 19 Mayıs diye herkes bir yere mi gitmiş bilemedim.😉

Seyhan Gölü’nün kenarında yürüyüş yapabilirsiniz. Menderes Bulvarı denilen tarafında bir sürü çay bahçeleri var. Piknik alanları var. Buranın meşhur bir tatlısı varmış ‘bici bici’ göl kenarında satıyorlar. Biz aldık ama yiyemedik😊 parçalanmış buz üzerinde kırmızı gıda boyası ve içinde nişasta ile yapılmış muhallebi. Siz 1 tane alıp deneyin yinede sonuçta herkesin damak zevki farklı. Kendiniz karar verin nasıl olduğuna;)) Adana’lılar kızmayın bana lütfen😕

Neyse ama kebaplar güzeldi. Şehir güzel, sakin ve temizdi. Bu arada Sheraton Hotel’de kaldık. Hotel çok güzeldi, manzarası muhteşemdi, tabii göle bakan tarafın.

Adana, bize kilo aldırsa da güzeldi! Ne yedik be!

MERSİN

Bir günümüzü Tarsus ve Mersin merkeze ayırdık. Ne mi yaptık bu defa tantuni yemeye geldik. Diyorum ya bu gezi gurme gezisi oldu;))

İlk önce Tarsus Şelalesi’ne geldik. Arabayı park ettiğimiz yerden bakınca burada mı şelale diye birbirimize baksak da biraz aşağı inince küçük olsa da bir şelala olduğunu gördük. Manzarası gayet güzel kenarında kahvaltı yapabileceğiniz bir çag bahçesi de olan şirin bir yer. Tam yaz sıcaklarında gidilecek kahvaltı mekanı bence serin serin, huzurlu!

Oradan Ashab-ı Kehf diye bir yerde Yedi Uyurlar mağarasına gittik. Hikayesinin resmini çektim çok uzun siz okuyun;))

İçerisi sıkış tıkış olunca ben girmedim eşimi gönderdim resim çeksin diye;)) İlginizi çekiyorsa gidin, karar sizin.

Bu gezide çok tarafsızım valla mutlaka gidin diyemiyorum bir yere😄 ama kebap yemeye gidebilirsiniz.

Buradan Mersin merkezi’ne indik. Dediler ki Yaprak tantuni var. Dedik orada da yeriz! Çarşı içinde küçük bir dükkan bir sürü şubesi varmış. Neyse benim favorim! 49 kg’lik bir kadın olarak 2 dürüm yedim yani😋 dürümler küçüktü de ondan ;)) isterseniz yarım ekmekte var. 6 kişi 13 porsiyon yemişiz ne diyeyim daha! Fiyatlar gayet makul buralarda. Sonra Atatürk evi müzesin’de Atam’ın resimlerini, eşyalarını görüp, sahilde tur attık. Bizim vaktimiz yoktu ama sizin olursa yaklaşık oradan 1 saat 15 dk mesafede bulunan Kız kalesi tarafına gidelibir, yine o kadar süren Cennet Cehennem çukurlarını gezebilirsiniz!

Bizim Adana-Mersin yeme içme gezimizden bu kadar. Düğün bahane gezmek şahane oldu.

Bir başka gezide görüşmek üzere!