İznik Gezisi

Merhabalar,

Bugün dönüşe sakladığımız İznik gezimizi de yaptık.

Tadı damağımda kaldı desem yalan olmaz sanırım. Çok fazla gezilecek yeri olmasa da olanlar yetti bana. Neyse sırayla gideyim…

İznik’te ne yapılır?

Göl kenarında kahve içilir.

Tarihi mekanlar gezilir.

Çini dükkanları gezilir, el yapımı çiniler alınır.

Köfteci Yusuf’ta yemek yenir ve dönülür.

İznik’e girer girmez sağınızda Ayasofya Camisini görüyorsunuz. Biz orayı sonraya bırakıp göl kenarından başlamayı seçtik. Hemen sol tarafta göl tabelasını göreceksiniz. Düz devam ettikten sonra yol sağ ve sol tarafa ayrılıyor. Sağ taraf Yalova yönü, o tarafta gölün kenarında kamelyalar ve barbeküler bulunmakta. Burada kendin pişir kendin ye yapabilirsiniz.

Eğer yolun solundan giderseniz, gölün kenarında bulunan balıkçı tekneleri ve çay bahçesi  çıkacak karşınıza. Orada bir kahve içip manzaranın tadını çıkartmalısınız!

Kahvenizi içip, dinlendikten sonra hadi gezmeye devam. Yapılacak çok iş var daha;))

Buradan çıktıktan sonra sanırım 200 mt ileride bir ara sokakta İznik Vakfı var. İlk başta, bahçenin her yerini  kaplamış yeşillikten göremeyebilirsiniz, devam edin, tabelasını göreceksiniz. Bu vakıfta çinilerin yapıldığı atölyeleri gezebilir ve bir kaç parça el işi ürün alabilirsiniz. Ben 3 parça ürün aldım. Çok güzeller ama siz  acele etmeyin almakta çünkü merkezde o kadar çok çini mağazası var ki; kendinizi kaybedeceksiniz. Ben burada kotamı doldurduğum için çarşıda bulunan dükkanlardan bir kaç küçük takı alabildim maalesef;(( Para biriktirip tekrar geleceğim İznik!

Daha sonra tekrar merkeze dönüp, sonraya sakladığımız Ayasofya Camisini gezdik.

Ayasofya Camii

Hristiyanlar için kanun sayılan maddeler burada karara bağlanmış. Osmangazi İznik’i fethettikten sonra burayı camiye çevirmiş. 850 yıl kilise olarak kullanılmış. 600 yıldır da cami olarak kullanılıyor. 2007 yılında onarımı yapılmış. İbadete de açılmış.

Hala çok güzel görünüyor ve çok güzel bir bahçesi var. Güzel bir Bursa yazısı var bahçede orada resim çekilmeyi de ihmal etmeyin!

Çini Çarşısı

Caminin yanındaki sokaktan devam ettiğinizde (sağda Migros kalacak şekilde)  o yolun sonuna doğru bir sürü çini satan dükkanlar göreceksiniz. Hatta bir dükkanın önünde çanak yapmayı öğretiyorlar, deneyebilirsiniz. Düz devam ettiğinizde İznik Kaymakamlığı’nın hemen yanında Çini çarşısı var. Burada bir sürü el yapımı takı alabileceğiniz yer bulabilirsiniz.

Yine çini almak için bakabileceğiniz başka bir yer; Ayasofya camisinin yanındaki ara sokakta eski çini fırın kalıntılarının karşısındaki Firuze İznik Çini. İçinde muhteşem şeyler var. Hepsini eve getirmek istedim. Neye bakacağımı şaşırdım hepsi çok güzel. Kalbim çinilerde kaldı resmen.

20170501_130521

Bunlar da payıma düşenler çok güzel yakıştılar fillerimin yanına;)) Bir kaç küçük takıyı saymıyoruz tabii…

çini

Evet şu çini satan yerleri bir kaç gün gezsem doymam sanırım. Suç benim değil, onları bu kadar güzel yapan sanatçıların;))

Ne Yenir?

Köfteci Yusuf’ta Köfte

Dönmeden yemek yiyelim dedik ve tabii ki hemen girişte bulunan Köfteci Yusuf’a girdik. Bilen bilir, harika köftesi vardır buranın ayrıca sucuğu da muhteşem. Pişmemiş köftemizi, sucuğumuzu aldık, yola çıktık. Kürkçü dükkanımıza döndük;))

20170501_122607

2 gece 3 günlük bu tatil yorucu ama bir o kadar da güzel oldu. Umarım sizler için de keyifli bir program olur.

Bol tatilli günler diliyorum.