Bursa’da ilk gün

Cumalıkızık- Mudanya-Trilye- Soğanlı Botanik Park

Herkese merhaba, bu hafta size Bursa’dan yazıyorum.

Pazartesi gününün tatil olmasını fırsat bilerek 2 gece 3 günlük Bursa gezisi planladık. Bu gezimizde http://www.bizevdeyokuz.com sitesinden oldukça faydalandık. Kendilerine teşekkür ederiz.

CUMALIKIZIK

İlk durağımız Cumalıkızık…

Sabah 7.15 te Tuzla’daki evimizden çıktık ve Osmangazi Köprüsü’nden geçerek 8.45 te Cumalıkızık’a vardık. İnanılır gibi değil, Bebek’te kahvaltıya gidelim desek daha uzun sürer valla;)) Neyse bizden önce gelen turlar varmış meğer, otoparkta o saatte 15 tane falan tur otobüsü vardı. Biz de köy kahvaltısı yapmak için ilk durak olarak burayı seçtik. Hani bizim İstanbul’da köy kahvaltısı veriyor diye gittiğimiz mekanlar gibi değil. Hakiki köy ve kahvaltısı var burada. Genelde insanlar evlerinin arka bahçelerini kahvaltı mekanı yapmışlar. Biz Hacı Teyze’nin yerinde yedik. Güzeldi. Bir sürü böyle mekan bulabilirsiniz etrafta. Oldukça fazla tur vardı ve yürümekte biraz zorlandık.Tabii yerdeki taşların da bunda payı var. Aman dikkat!

Tarihi dokusu, insanları, renkleri ile çok güzel bir köy. Tek sıkıntı bazı sokaklara araba giriyor olması. Bazı yerlerden geçemiyorlar zaten ama hiç girmesinler, o dokuyu bozmasınlar isterdim. Neyse onun dışında hediyelik eşya alabileceğiniz bir sürü dükkan var. Buraya kahvaltı ile birlikte 2 saat ayırmanız yeterli olacaktır. Önce güzel bir köy kahvaltısı edin, daracık sokaklarında gezin, renkli renkli evlerin resimlerini çekin, ufak tefek hediyelikler alın ve bir sonraki durağınız için yola çıkın. Dediğim gibi 2 saat oldukça yeterli bu şirin köy için. Eğer bizim gibi erkenciyseniz Cumalıkızık-Mudanya-Trilye üçlüsüne 6 saat yetiyor.

Cumalıkızık Hakkında;

Osmanlıların Bursa’da ilk yerleştikleri bölgelerdendir. 180’i hala kullanılan, bazılarında ise restorasyon ve koruma çalışmaları yapılan 270 ev ile Osmanlı dönemini günümüze taşımaktadır. Cumalıkızık vakıf köyü olarak kurulmuştur. Uludağ’ın kuzeyindekidik etekler ile vadilerin arasında sıkışıp kalan yöre köylerine konumlarında dolayı “kızık” denmektedir. Köylerin birbirinden ayrılabilmesi için dere kenarı olanına Derekızık, Fidye verene Fidyekızık, Cuma namazı kılınana Cumalıkızık adları verilmiş. Ayrıca, Cumalıkızık UNESCO Dünya miras listesinde yer almakta.

MUDANYA

Bir sonraki durak olarak Cumalıkızık’a 45 dk’a mesafede bulunan Mudanya’yı tercih ettik. Mudanya’da bir yerden sonra araba girmiyor, rahat rahat gezebiliyorsunuz. Deniz kenarı, tabii sahil şeridinde güzelleştirme çalışmaları olduğu için biraz zevkimizi bozuyor ama bitince eminim çok güzel olacaktır. Burada önce Mudanya Mütareke’sinin yapıldığı müzeyi gezdik. 11.30- 13.00  öğle arası kapalı oluyor. Giriş 5 TL çocuklara ücret almıyorlar. Gittiğinizde gezip, çocuklarınıza anlatabileceğiniz bir tarih var.

Yine Cumalıkızık’ta gördüğümüz evlerden burada da oldukça fazla var. Çok hoş görünüyor gerçekten.Safranbolu’yu andıran bir havası var.

Burayı çok beğendim. Deniz kenarında bir sürü balık restoranı ve küçük kafeler var. Biz balığı Trilye’ye bırakıp, burada bir kahve içtik. Bol bol yürüdük.

Tirilye

Trilye, Mudanya’ya 10 km mesafede bulunuyor. Mudanya’ya gelip uğramadan olmaz dedik biz de…

Burası da küçük bir sahil kasabası kıyı şerinde gezip, balık yeyip dönebilirsiniz. Öyle çok yapılacak birşey bulamadık biz;)) Çamlı Kahve diye ünlü bir kahvaltı,çay kahve mekanı vardı fakat giremedik. Siz girebilirseniz gidin. Arabaya yer bulamadık ve orası bir karıştı kalabalıktan biz de kendimizi sahile attık. Trilye Balık’ta balık yedik, gayet güzeldi. Burada, oldukça fazla zeytin, zeytin yağı, kolonyası, sabunu satılan tezgah ve dükkanlar bulabilirsiniz. Tam bir ” Ege kasabası” havası var burada zaten yolu da yeşillik, dönemeçli kendimizi Ege’de hissettik. Buraya da 2 saat yetiyor.

Trilye gezimizi de bitirdikten sonra Kent Meydan’da bulunan hotelimize giriş yaptık. Holiday Inn hoteli tercih ettik sehir merkezinde. Tabii Uludağ Üniversitesi kampüsünün içinde bir tane daha varmış, yanlışlıkla ona gidip rezervasyonumuzun olmadığını öğrenince kısa bir şaşkınlık yaşasakta, sorun hemen çözüldü. Meğer yanlış yerdekine gelmişiz. 14 km ilerideymiş diğer hotelleri. Bu arada o 14 km’yi 45 dk’da geldik. Bursa artık İstanbul’u aratmıyormuş onu anladık. Trafik çok fazla şehir içinde. Burada yaşayanlarda aynı dertten muzdarip. Neyse hotelimizde biraz dinlendikten sonra akşam yemeği için-tabii ki iskender- Soğanlı botanik park da bulunan İskenderoğlu Konağı’na geldik. Önce İskenderciyi anlatayım. Sorduk soruşturduk bize merkez de ve botanik parkın içindeki iskendercileri tavsiye ettiler. Biz de ilk gece Yavuz İskenderoğlu’nu denemeye karar verdik ve 2003 yılında açılan bu konağa geldik.150 yıllık bir tarihe sahip olan bu iskenderi en iyi yerlerde yiyelim dedik. Tabii ki lezzetliydi fakat servisi pek iyi değildi. Yeterli çalışanı yok sanırım çünkü o kadar kalabalık bir mekana yetişmek epeyce zor. Çalışan sayısı da az olunca karıştırmalar, geç getirmeler haliyle kaçınılmaz oluyor. Hava güzel olduğu için konağın içine girmedik. Bahçesi güzeldi. Yemekten sonra tatlı olarak sütlü kadayıfı denemelisiniz çok hafif ve lezzetliydi. İskender için de biraz pahalı geldi bize. Bakalım yarın akşam da merkezdekini deneyeceğiz. Uzun yıllar önce gitmiştik bir defa oraya ama çok net hatırlamıyorum. Tekrarlamakta fayda var.

Soğanlı Botanik Parkı

Saat 17.30 civarında geldik parka zaten daha erken gezilmezdi herhalde, zira hava 33 dereceydi bugün Bursa’da.

Şimdi park hakkında yazacak, konuşacak çok şey var aslında. Neresinden başlayayım bilemedim. Neyse önce parkı anlatayım…

1998 yılında Osmangazi’de açılan bu park 400.000 m2’lik alana kurulmuş yemyeşil harika bir park. 150 türde 8000 ağaç ve birçok bitki bulunuyor. 3 adet büyük gölet, 1 adet su oyunları havuzu, 2 adet çocuk oyun alanı bulunuyor. Ayrıca; pastane, büfe ve bisiklet kiralama alanlarıda var. Gez gez bitmiyor. O kadar büyük ki, biz o göletlerden ancak 1 tanesini görebildik. Çocuklar bisikletle gezdi ve biraz parkta oynadılar.

Gerçekten çok güzel bir park olmuş. Bu arada hemen yanında bir de hayvanat bahçesi var. Fakat biz daha yeni Darıca’ya gittiğimiz için girmedik. Siz daha erken gidip orayı da gezebilirsiniz.

Evettt park muhteşem, emeği geçenlerin eline sağlık. Biz İstanbul’lular kıskanırız böyle büyük bir alanda yeşilliği…

Ama biz insan olarak kıymet bilmiyoruz arkadaş! İnsan, ister istemez bi Avrupa’daki parklarla kıyaslıyor hemen. Neyimiz eksik? Saygımız! Be adam! Çekirdeği yiyorsun da neden olduğun yere atıyorsun? Her yerde çöp kovası varken…

Be kadın! Sen burada yine piknik yapmayacak mısın da bırakıyorsun pisliğini? Be çocuk! Atma dondurma kağıdını yere, uyma büyüklerine değiştir şu düzeni!

İşte! bu yüzden haketmiyoruz biz böyle güzellikleri. Bizim de var o Avrupa’daki parklardan ama bilmiyoruz kıymetini.

Orada insanlar önce kendilerine saygılı, yarın yine gelecekler ve sonra etraflarına saygılı, bizden başka insanlarda gelecek diye. O yüzden tertemiz parkları, bahçeleri…

Neyse, bu olumsuzlar dışında görmeye değer bir park tabii…

Güzel bir kaç resme bakın, bakmayın bana delleniyorum böyle şeyler görünce;))

Yarın bir başka Bursa gezisi ile tekrar buluşmak üzere…

Sevgiler,

Burcu

2 replies »

1. Kısa ve net yorumlar gerçekten amaca hizmet edici… Ayrıca fotolar mekanların ruhunu yansıtan cinsten olmuş. Eline, diline sağlık:)