Yunanistan Tatili

Uzun zamandır yazmayı planladığım fakat bir türlü elimin değmediği yazımı yazıyorum nihayet…

Göz açıp kapayana kadar yaz gelecek artık az kaldı az;))))

Hadi Yunanistan’a gidelim!

Geçen yaz iki hafta arayla iki defa tatil yaptık Yunanistan’da. Tabii hazırda vizemiz olunca çok rahat oldu. Kapı komşusu zaten… Araba ile İpsala sınır kapısından girdik. Tuzla’dan o kapıya ulaşmamız 3 saati geçmedi. Tabii sabah 06.00’da yola çıktık. Öncelikle; araba ile gidecekseniz arabanıza bir sigorta(yeşil kart) yaptırmanız gerekiyor. Bu sigortayı herhangi bir sigortacı yapabiliyor ya da sınır kapısında Turing ofisleri var oradan da yaptırabilirsiniz. Çıkışınız için zorunlu bir belgedir. Eğer ehliyetiniz yeni uluslararası geçerli olan ehliyet değilse henüz onun için de ehliyetinizi uluslararası kullanabileceğinize dair bir kağıt almanız gerekiyor.1 yıl geçerli. Vaktiniz varsa şimdiden gidip 15 TL ye ehliyetinizi yeniletmenizi tavsiye ederim biz bu kağıt için 486 TL ödedik bilemediğimiz için maalesef, size söylüyorum da hala kendi ehliyetlerimizi yeniletmedik o ayrı )))

Yeşil kart süre ve ücret tablosu

GEÇERLİLİK SÜRESİ FİYATI
15 Gün 52,50€
1 Ay 65,62€
2 Ay 91,87€
3 Ay 118,12€
4 Ay 144,37€
5 Ay 170,72€
6 Ay 196,87€
1 Yıl 262,50€

Uluslararası ehliyet ücreti ( sınır kapılarında da yaptırabilirsiniz)

İlk Ehliyet Harç KDV TOPLAM
167,67 TL 288,60 TL 30,18 TL 486,45 TL
Yenileme Ehliyet Harç KDV TOPLAM
167,67 TL 72,15 TL 30,18 TL 270,00 TL

Belge için gerekli evrak;

T.C. Vatandaşları için
-Sürücü Belgesi aslı,
-TC kimlik numarası, (Ehliyetinde T.C. Kimlik numarası yazmayan müracaat sahiplerinin kimlik aslı veya fotokopisini ibraz etmeleri gerekmektedir)
-2 Fotoğraf

Girerken de kapıdan bir çıkış pulu aldırıyorlar. Tavsiyem uykunuzdan fedarkarlık edip sabah  erkenden gitmeniz çünkü sınırda, arabanızdaki herkesin pasaportu kontrol ediliyor ve yetişkinlerin parmak izleri alınıyor. Biraz da yavaş çalışıyorlar sanki;))

Girdikten  yaklaşık 40 dk’a sonra Alexsandropoli’ye ulaşıyorsunuz, bir 10 dk kadar sonra da Makri var. İlk gidişimizde Makri’de Nefeli hotel de kaldık 2 gece, arabayla çok kısa mesafede bulunan plajlara indik denize girmek için. Akşam da Alexandrapoli’ye gidip hareketli sokaklarında dolaşıp, yemek yedik. Yunanistan’da kendinizi başka bir ülkede gibi hissetmiyorsunuz çünkü herkes Türkçe konuşuyor. Makri’nin denizi daha güzel Alaksandrapoli’den o yüzden orayı tercih ettik ama arabayla gidince rahat oluyor zaten yakınlar ikisini de denersiniz.

Aslında Yunanistan’a deniz mahsülleri yemeğe gideceksiniz gerçekten her şey çok güzel ve ucuz, porsiyonlar kocaman…

Bir sonraki gidişte önce Kavala’ya gittik. Deniz kenarında bulunan Lucy Hotel ‘de kaldık gayet güzel, temiz bir hotel’di. Bana sorarsanız Kavala’yı gezin, çok güzel restroranları var yemek yeyin ama denize girmek için çok da kalmayın derim. Denizi kötü değil ama çok da güzel değil, şehri gezin 1 gün kalın yeter. Kavala’dan Keramoti’ye geçip oradan feribota bindik ve Thassos’un Limenas tarafına geçtik 45 dk’lık yolculukla.

Thassos Adası

Bizim favorimiz Thassos oldu gittiğimiz yerler içinde. Thassos 380 km lik bir ada yani biz bir kısmını gezebildik sadece o kadar çok plaj var ki 4 gün falan yetmiyor tabii…

Ada’nın Limenas tarafında genelde küçük butik hoteller ya da apartlar var. Biz yine bookingten bir apart olan Mythodea diye bir aile mekanında kaldık. Yemek yoktu sadece 2 oda,banyo ve mutfak’tan oluşan her gün temizlenen oda. Sahibi çok tatlı bir hanımdı. Yürüme mesafesinde restoran ve kafeler, marketler vardı. Siz kendi tercihlerinize göre booking’ten mutlaka kendinize uygun bir yer bulabilirsiniz. Biz sabah çıktık, yatmaya döndük odaya. Plajlar çok güzel. Şezlong için para ödemiyorsunuz sadece yedikleriniz için ücret ödüyorsunuz. Biz genellikle La Scala beach’e gittik. Bu arada feribot beklerken size adanın bir haritasını veriyorlar orada tüm plajların yerleri var. Ünlü bir marble beach var. Bembeyaz bir plaj, beyaz kum değil, küçük küçük beyaz taşlardan oluşan bir plaj ama yolu çok bozuk. Yine de gidin görün tabii…

Geceleri çarşısı çok hareketli, sahil boyu restoranlar var. Bütün garsonlar Türkçe biliyor. En son akşam Yunanlı bir garson yemekten sonra bize ”Abi size bir Türk kahvesi gönderiyorum” dedi. Çok tatlılar;))

Mezeleri harika, kabak kızartması için söyleyecek söz bulamıyorum, her öğün yedik resmen. Deniz mahsüllerinin her hali, en güzeli, en tazesi, en ucuz orada. Tabii € yükselmeseydi iyiydi;)) Kocaman tabaklarda geliyor yemekler genelde 6-7€ midyesi, karidesi… En çok yemeklerini sevdik desem yalan olmaz herhalde. Bir de adanın diğer tarafı Limenaria tarafı var oraya kadar gitmedik. Belki bir sonraki sefere orayı yazarım size…

20160628_124002

Favori fotoğrafım; kendimce sanatsal çalışma yaptım telefonumla;))

Feribottan inince karşı tarafında restoranlar var onlardan biri adını hatırlamıyorum ama gayet güzel bir mekandı.

20160628_123637

20160629_100218

Scala Beach

20160629_190857

Limenas Feribotların kalktığı yerden bir kare

20160630_194719

Mythedoe apartın bahçesinden bir kare

scala beach

mythodea’nın önünden de denize girebilirsiniz

Neden bu kadar zamandır yazmadığımı anlamışsınızdır, biraz fazla uzun oldu. Umarım sıkılmamışsınızdır. Yunanistan’ı, özellikle; Thassos adasını tavsiye ederim. Bu arada dönüşü ya Cumartesi  ya da Pazartesi olarak ayarlayın derim, yoksa kilometrelerce sıra bekleyebilirsiniz. Şimdiden iyi tatiller!