Dubrovnik-Hırvatistan

Bu soğuk havalarda içinizi ısıtacak bir yaz tatili planlamaya ne dersiniz?

Haydi! Kısa bir Dubrovnik turu atalım o zaman…

Dubrovnik, Hırvatistan’ın Adriyatik sahilinde yer alan 49.000 nüfusu olan çok güzel bir şehirdir.

Bizim gittiğimiz yıl henüz vize uygulaması yoktu. Maalesef artık vizesiz giriş yapamıyorsunuz.Eğer schengen vizeniz varsa  bir kaç gün bile olsa gitmenizi öneririm.

Gittiğimizde küçük oğlum henüz dokuz aylıktı ve süt emiyordu. O ana kadar iki çocuk ile tatile gitmeye cesaret edemeyen biz, bu defa büyük oğlanı yazlığa anneanne ve dedesinin yanına bıraktık bir kaç gün. Bir sonraki seyahate de onu alarak vicdanımızı rahatlattık;)) Neyse, artık büyüdükleri için ikisini beraber alabiliyoruz.

Uçak yolculuğu 1 saat 50 dk’a kadar sürüyor. Dubrovnik’e direkt uçuşlar var. Biz o zamanlar tek tek uçak ve hotel rezervasyonu ile uğraşmamak için Ets tur ile gitmeyi tercih etmiştik. Siz,  booking.com dan ya da benzeri sitelerden hotel rezervasyonu yaparak gidebilirsiniz. Old Town (Unesco tarihi mirası listesinde)denilen şehir merkezinde bulunan hoteller daha pahalı oluyor. Biz şehre otobüsle gidilen deniz kenarı bir hotelde kalmıştık fakat adını bir türlü hatırlayamadım. Ulaşım çok rahat, geç saatlere kadar otobüs var ve çok sakin…

Geceleri şehre inmek için hotelin önünden kalkan otobüslerle merkeze indik, her akşam farklı bir yerde yemek yedik. Daracık sokaklarında bulunan küçük kafelerde kahvemizi yudumlayıp, lavanta kokulu Stradun Meydanı’nda yürüyüşümüzü yaptıktan sonra hotelimize döndük.

Deniz ürünleri harikaydı! Şehir merkezinin atmosferi, dokusu insana huzur veriyor. Meydanda kurulan bir sürü tezgah oluyor ve çoğunda lavanta keseleri satıldığı için mis gibi lavanta kokuyor.

Denizi soğuk ve plajı taşlıydı. Kızgın kumlardan serin sulara değil; kızgın taşlardan, buz gibi sulara atlayıp, balıklarla birlikte yüzebilirsiniz.

Kum plajı olan bazı adaların da olduğunu duydum fakat gitmediğim için yorum yapamıyorum.Biz maalesef bebekle gidince farklı arayışlara girememiştik. Eğer biraz fazla kalacaksanız araba kiralayıp farklı yerlere gidebilirsiniz. Tercih sizin ama ben tekrar gitsem öyle yapmayı düşünürdüm.

Sokak aralarında sevdiklerinize hediyelik alabileceğiniz bir sürü irili ufaklı dükkanlar bulabilirsiniz. Lavanta keseleri, el işi örtüler vs…

Gecesi ve gündüzü ayrı güzel, keyifli bir şehir Dubrovnik…

Aşağıda bir kaç resim paylaşacağım. Dubrovnik’i seveceğinize eminim.