Eskişehir Gezisi

Bu hafta sonu, “Şehir dışı ama çok uzak olmayan bir yerlere mi gitsek acaba?” diye mi düşünüyorsunuz? O zaman mutlaka Eskişehir’i görmelisiniz! Cumartesi sabah 06:00 da Tuzla’dan yola çıktık, yaklaşık üç buçuk, dört saat sonra Eskişehir’e vardık. Şehire girer girmez kendinizi bir Avrupa şehrinde gibi hissediyorsunuz. Her yerine hayran kaldım.
Biz gittiğimizde Rixos olan fakat şuan el değiştirerek Tasigo Hotel olan otelde kalmıştık. Termal otel seviyorsanız buraya bayılacaksınız. Her şeyi ile harikaydı. Yer olarak Odun Pazarı’na yakın bir mesafede, tavsiye ederim. İlk önce Odun Pazarı evlerinin olduğu sokakları gezdik. Daha sonra Porsuk Çayı’nı gezip ilk günü tamamladık. Hotelde termal havuza girip yorgunluğumuzu attık. Bu arada balmumu heykellerinin bulunduğu müzeyi gezmenizi de tavsiye ederim. Biz maalesef küçük oğlum korktuğu için giremedik ama çok güzel olduğunu duydum.  Bir de Met helvası almayı unutmayın!YILMAZ BÜYÜKERŞEN
BALMUMU HEYKELLER MÜZESİ

Atatürk Bulvarı No:43
( Büyükşehir Belediyesi Odunpazarı Evleri Çağdaş Cam Sanatları Müzesi Altı)
ESKİŞEHİR

0 222 234 37 34

Giriş tam:10 TL
İndirimli: 5 TL

Hafta sonu:10:00-12:30-14:00-17:30 arası açık

Porsuk Çayı’nın etrafında yemek yiyebileceğiniz veya kahve içebileceğiniz birçok kafe, restaurant bulunuyor.
İkinci gün; tabii ki Sazova’ya gittik. Yeşile olan özlemimizi giderdik bir nebze de olsa. Gerçekten çok güzel bir park olmuş. Aşağıda resimlerini görebilirsiniz. Parkın etrafını bir tren ile gezdik, çocuklar çok eğlendi. Daha sonra içinde bulunan masal şatosunu, gemiyi gezip incelediler. Parkın içinde bilim merkezi, akvaryum, uzay evi bulunuyor. Uzay evinde belli saatlerde farklı gösteriler oluyor. Bizim gittiğimiz sırada gezegenlerin oluşumu ile ilgili bir film izletilmişti ama bu filmi tavanda izliyorsunuz ve kendinizi gökyüzünde hissediyorsunuz, farklı ve güzel bir deneyimdi. Tavsiyem parka gittiğinizde ilk önce uzay evine gidip gösteri saatlerini öğrenmeniz. Böylece girmek istediğiniz gösterilere katılmak için gezi saatlerinizi ayarlayabilirsiniz. Bilim merkezinde; çocuklar merak ettikleri birçok bilimsel sorulara cevap bulmak için uygulamalar yaptı. Bazı alanlar sadece okul gezilerinde açıldığı için o alanlara giremediler. Yine de keyif aldılar.
Öğlenden sonra, yapay denizi görmek için Kent Park’a gittik. Eylül ayında gittiğimiz için plaja uzaktan baktık tabii:))
Parkta gezip yorulduktan sonra parkın içinde bulunan Çi börek restaurantında çi böreklerimizi yedik. Eskişehir’e gelip Çi börek yemeden dönülmemeli, bence çok lezzetliydi. 1 gece 2 günlük Eskişehir turumuzu böylece sonlandırdık.