Danimarka Legoland Seyahati

İlk yazıma Danimarka Legoland seyahati ile başlamak istiyorum. Ailece Lego’yu çok seviyoruz. 2013 yılında eşimle birlikte (çocuklar anneanne ve dede ile kaldı) İsveç, Norveç, Danimarka seyahati yapmış ve Kophenhag’da ne kadar Lego mağazası varsa gezmiştik. O sırada Billund şehrinde büyük bir Legoland olduğunu öğrenmiş fakat gidememiştik. Tatil dönüşü çocuklara bir sürü Lego getirip böyle bir yerin varlığından bahsetmiştik. Tabii ki bu unutulmadı :)) İkisine de harçlıklarını biriktirdikleri takdirde gidebileceğimizi söyleyip 3 yıl oyaladıktan sonra 2016 yılı Haziran ayında artık pes etmiştik. Bu arada en azından uçak parasını biriktirmişlerdi:)) Tabii Legoland için Danimarka’ya gideceğimizi duyanlar ”ne işiniz var orada” dese de, yaptığımız en güzel tatildi. İyi ki gitmişiz.

Billund, 6000 nüfusu olan küçük bir Danimarka kasabası. Legoland dışında bir de Lalandia isminde su eğlence parkı var. Bunun dışında başka bir şey yok gerçekten çok küçük. THY ile direkt uçuş var.
Booking sitesinden tamamen yorumları okuyarak bir çiftlik hotelinden yer ayırttım. Legoland Hotel de vardı fakat fiyatı çok yüksek olduğu için tercih etmemiştim. İyi ki de etmemişim! Kaldığımız hotel her yıl yeniden kalmayı isteyeceğim kadar şirin, güzel bir yerdi. İçinde hayvanat bahçesi olan alabildiğine yeşil, muhteşem bir yer. Yemek yok! İçinde mutfağı olan, her türlü tabak çanağın ,ocağın bulunduğu, nevresim ve havlu için ekstra para ödediğiniz temiz bir oda sadece. Sahibi çok yardımsever ve sıcak biri. Sitedeki yorumlardan okuduğum için evdeki eskiyen nevresim ve havlularımı götürüp sonra da orada bırakmıştım. İlk gün taksi ile yaklaşık 2 km mesafede bulunan markete gidip tüm alışverişimizi yaptık. Bu arada Türkiye’de bir marketten alışveriş yapar gibi yapmayın her şey tane ile satılıyor . Kasada toplam rakamı görünce hiç iyi olmuyor, tecrube ile sabittir;)) Dışarıda yemek yiyebileceğiniz çok alternatif yok, odada bir menü var dışarıdan sipariş verebiliyorsunuz. Biz marketten hazır salata, ton balığı, tavuk, makarna gibi yiyecekler alıp kendimiz hazırladık. Kahvaltıyı da Türkiye’de nasıl yapıyorsak aynen öyle yaptık. Yumurta, peynir, zeytin, domates, çay…
Yemek konusunda hassas olduğum için böyle bir yeri daha çok sevdim. Yok uğraşamam derseniz Legoland Hotel’de kalabilirsiniz tabii. Benim için en güzel kısmı bu çiflik evinde kalmak oldu. İlk defa böyle bir yerde kaldık ve çok keyif aldım.

Øst Trøgelborg Farm Holiday

Biz, 2 gün sabah-akşam taksi çağırdık Legoland’a gitmek için, son gün araba kiraladık. Tavsiyem ilk gün araba kiralamak, taksiler oldukça pahalı. Orada tanıştığımız aileler, Billund’ta bir, iki gün geçirip oradan Kophenhag’a geçiyorlardı araçlarıyla. Biz daha önce Kophenhag’a gittiğimiz için sadece amacımıza odaklanarak 4 günümüzü Billund’da geçirdik. Saat 17:00’dan sonra yapacak bir şey yok! Fazlasıyla sessiz sakin. İlk günü dinlenme ve alışveriş ile geçirip, ikinci günümüzde internetten aldığımız Legoland biletleriyle(daha uygun oluyor) hotelimize yaklaşık iki buçuk kilometre olan eğlence alanımıza geldik. Çocuklar mı yoksa biz mi daha çok eğlendik bilemiyorum! Sabah 10:00′ dan 18:00’a kadar hiç dinlenmedik desem yeridir.
Legoland Billund

3.gün: Oraya gittikten sonra öğrendiğimiz, Lalandia su parkına gittik. Plansız olduğu için oradan kendimize mayo, terlik alıp içeri girdik ve yine kapanana kadar günü su içinde geçirdik. İçeride kayak yapabileceğiz bir alan da var biz tercih etmedik.Gayet eğlenceli bir  yerdi.

4.gün: araç kiralayıp yakınlarda Vejle isminde daha büyük bir şehre gittik. Billund’dan daha hareketli bir şehirdi, hatta alışveriş merkezi bile vardı. Trafik yok, herkes rahat, her yer sakin ve yemyeşil…kısacası biz çok sevdik , size de iyi tatiller!